Kikövezett út vezet a Pico Ruivo csúcsára

Madeira hosszan „vajúdó” születése majd 20 millió évig tartott, amikor is az Atlanti óceán közepén a vulkanikus láva és törmelék kiemelkedett a vízből, és hagymahéj-szerűen egymásra rétegződtek a bazaltrétegek. A végtelen óceán víztükrét megtörő sziget annyira változatos és sokszínű, hogy joggal gondolhatjuk, hogy a Teremtő jókedvében teremthette ezt az idilli paradicsomot. A sziget bármely szegletén túrázunk, minden egyes lépésnél felejthetetlen és egyedi élményekkel leszünk gazdagabbak. Ezt éltük át a Pico Ruivora vezető túraútvonalon is.

Több útvonalon is elérhető Madeira teteje

Madeira legmagasabb csúcsára, a Pico Ruivora (1862 m) több útvonalon is feljuthatunk.

travelzona_Pico_Ruivo2

Egyik lehetőség a Pico do Arieiro irányából történő megközelítés

Az egyik legnépszerűbb ösvény a Pico do Arieiro-tól vezet Madeira tetejére, a másik pedig a Achada do Teixeira (1592 m) nevű parkolóból. Mi idő hiányában ez utóbbi 3 km-es túraútvonal mellett döntöttünk, mivel szerettük volna, ha a sziget más hegyvidékének a felfedezésére is elegendő időnk marad.

travelzona_Pico_Ruivo5

Az Achada do Teixeirán lévő parkolóhoz egy rendkívül látványosan kígyózó út vezet. Bérelhetünk autót, vagy fogadhatunk taxit is, hogy eljussunk a majd 1600 méteren lévő parkolóba. Mi az előbbit választottuk, így nem feszélyezett az időkorlát, és a túra után még a híres Santana-házak megtekintésére is maradt időnk.

travelzona_Pico_Ruivo10

Kikövezett út a csúcsig

A parkolóból el sem lehet véteni az útirányt, hisz nemcsak túrajelző tábla mutatja egyértelműen a célt, hanem a csúcsra vezető kikövezett „hegyi járda” is. Már a világ számos hegységrendszerében túráztam, de ilyet szinte sehol máshol nem láttam, hogy a túraútvonal egészen a csúcsig ki van kövezve. Úgyhogy akár még babakocsival is nyugodtan teljesíthetnénk a távot, max a csúcs közelében lenne néhány kellemetlenségünk.

travelzona_Pico_Ruivo35

Túránkat érdemes a reggeli órákra tervezni, ilyenkor ugyanis még nincs annyira meleg, másrészt pedig a kora reggeli órákban a természet gyönyörű fényekkel és legtöbbször izgalmas felhőkkel ajándékozhat meg minket.

travelzona_Pico_Ruivo15

Az útvonal kellemesen emelkedik, nincs benne semmi extrém és kitett szakasz. Ha pedig szeretnénk megpihenni, útközben több esőház, illetve menedékház is hűsítő árnyékkal szolgál. Az első esőbeállónál még forrásvizet is csurgathatunk a kulacsunkba. Mi kipróbáltuk, nagyon finom, friss vizű forrás csörgedezett a hegy gyomrából.

travelzona_Pico_Ruivo12

Bizarr faalakzatok a hegyek alkotta amfiteátrumban

A forrástól néhány percnyi túrára, valamint a csúcs közelében egy-egy autentikus „fatemetőben” gyönyörködhetünk, ahol kiszáradt, bizarr faalakzatok meredeznek az ég felé. Magával ragadó a látvány, amely szépen beleillik a hegyvidéki környezetbe.

travelzona_Pico_Ruivo33

Megkapó élmény, hogy a túra teljes útvonalán végig kísérnek a közeli hegygerincek üde zöld hullámai, néhol pedig természetes amfiteátrumként vesznek körbe a hegyek vad ormai. Minden zöld és buja, a friss, élénk levegőben jólesik beszippantani a növények és virágok harsány illatát.

travelzona_Pico_Ruivo18

Madeira nemcsak az örök tavasz, hanem a túrázók szigete is

Ezen a túrán is megtapasztalhatjuk, hogy miért nevezik Madeirát az örök tavasz szigetének. Minden egyes lépés külön élményt nyújt: üdítően hat ránk a hegygerincek mögött elnyújtózó óceán kékje, a természet illata.

travelzona_Pico_Ruivo19

A csúcsról jól beazonosítható az alattunk álló menedékház

A csúcsra érők megtisztelő jutalma pedig a lélegzetelállító látvány: körös-körül csipkézett hegycsúcsok, erdők zöld „bársonyával” behintett ormok, a „mélyben” megbújó hegyi falvak aprócska, makett-szerű házai, az égen úszó kósza felhőfoszlányok és a végeláthatatlan óceán tükröződő felszíne. Sőt a távolban felsejlik Madeira harmadik legmagasabb csúcsa, a Pico do Arieiro is.

travelzona_Pico_Ruivo22

Aki érez magában elég szuflát, az akár fel is keresheti az innen 7 km-re lévő hegycsúcsot. Az út garantáltan meseszép és felejthetetlen lesz.

travelzona_Pico_Ruivo4

Érdemes a túra után egy kisebb kitérőt tenni, és meglátogatni a Santana-házakat, amelyek a közelben találhatók

travelzona_Pico_Ruivo30

Túraadatok:

kiindulópont: Achada do Teixeira parkoló
cél: Pico Ruivora (1862 m) oda-vissza 6 km, 200 m szint felfelé, 200 m szint lefelé